Jaké možnosti spolupráce v organizacích nabízím?
Jak individuální koučování ve firmách probíhá?
Jak postupuji při tří i vícestranném kontraktování v organizacích?
Každá firma i tým má svoji vlastní dynamiku, procesní a vztahový rukopis a tudíž i specifické potřeby a přání. Z toho důvodu celý proces koučování „šiji firmě na míru“ a přizpůsobuji ho jejím organizačním, finančním i časovým možnostem nejlépe tak:
Fáze 1, Vytváření kontraktu (dohody o společné práci)
Na začátku každého procesu koučování probíhá zhruba 60 ti až 90 ti minutová konzultace se zadavatelem, při které se mimo jiné vyjasňují:
V případě, že je zadavatelem třetí osoba (nadřízený koučovaného nebo personalista), je možné dále postupovat těmito způsoby:
Před zahájením koučování je vhodné, aby zadavatel/vedoucí koučovanému vysvětlil, jaký pro něj může mít koučování přínos a v konečném důsledku i pro celý tým/firmu a seznámil ho se svými očekáváními i se zadáním/cíli koučování, které byly stanoveny v rámci předchozího kontraktování. Za takových podmínek může být koučink pro pracovníka lépe přijatelný.
Koučovaný bývá přizván až v té době, kdy se ho téma/ zadání bezprostředně týká. V praxi to znamená, že se koučovaný může účastnit až druhé nebo třetí schůzky, kdy už zadavatel přesně ví, co očekává, jaké jsou možnosti a jak bude postupovat.
Tento postup je vhodný zejména z toho důvodu, že umožňuje poskytnout zpětnou vazbu všem zúčastněným stranám (zadavateli - koučovanému - kouči) při vytváření nejvhodnějšího zadání.
Fáze 2, Práce na kontraktu
Na začátku spolupráce pomáhám koučovanému v rámci předem daných pravidel stanovit i své vlastní cíle a hledat vlastní cesty, jak zadání zadavatele naplnit.
V průběhu dalších setkání postupně s koučovaným pracujeme na tom, aby byly cíle koučování co nejefektivněji naplněny. (Definujeme dílčí záměry, akční plán, pracujeme s úkoly i dílčími výstupy).
Fáze 3, Vyhodnocení spolupráce
Efektivitu a dosažené úspěchy hodnotíme zhruba po čtyřech setkáních a na konci spolupráce.
Při koučování v organizacích vstupuje obvykle do dohody o spolupráci i třetí strana tj. zadavatel/investor, který má většinou jasnou představu o tom, proč koučování platí a jaké očekává výsledky. Z toho důvodu mívá zadavatel zájem zasahovat do zadání (stanovení cílů a očekávaných výstupů) a definovat požadavky vůči koučovanému/podřízenému. V takovém případě je úkolem kouče zformulovat jasné, akceptovatelné zadání pro všechny zúčastněné strany, tj. respektovat přání a potřeby zadavatele i koučovaného a tím ctít základní principy koučování dané etickým kodexem ICF, ČAKO, EMCC.
Základní výchozí rámec pro koučování v organizacích mám stanoven tak, aby:
Vaníčkova 5/1, 169 00 Praha 6
bus 191 Anděl - Strahov nebo
bus 176 Karlovo náměstí - Strahov
zobrazit na mapě
Viktora Huga 3, 150 00 Praha 5
tram 6, 9,12, 20, 58, 59, metro Anděl
zobrazit na mapě
Azalková 880, Horní Jirčany, 252 42.
bus 335,337,339 Budějovická - Horní Jirčany
zobrazit na mapě
Ing. Iveta Hlaváčová, MBA
tel.: +420 602 555 378
email: hlavacova@coaching-space.cz
skype: coaching-space
Bankovní spojení:
Česká spořitelna 1306473083/0800
© 2024 Coaching Space | Osobní i firemní koučink pod vedením certifikované a zkušené Ivety Hlaváčové
Powered by Wordpress.